Sidor

söndag 15 juni 2008

Hemlis 4 frågor och svar




1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull och lin

2. Vilka är dina favoritfärger? Jag gillar alla gröna färger och en stor favorit just nu är hallonröd eller fuchsia

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Nja, Det skulle kanske vara neonfärger då

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Metall och trä, jag gillar addis rundstickor och jag har tänkt beställa Harmonystickor från KnitPicks

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Sedan jag var riktigt liten, sticker ut hakan och säger avancerad

6. Dricker du kaffe? Te? Ja tack, väldigt gärna

7. Är du allergisk mot något? Nej

8. Vilken slags musik tycker du om? Det mesta, gärna 70-talspop och soul

9. Favoritgodis? Jag gillar choklad, eller ska kanske säga det mesta

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag virkar och har börjat spinna på slända, roligt men jag önskar mig en liten spinnrock

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sjalar och sockor

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej, men skulle vilja

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Alldeles för många, funderar på en clapotis

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja

16. Stickar du sockor? Väldigt gärna

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

18. När fyller du år? 24:e augusti

19. Stickar du med pärlor? Har provat lite

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Det mesta

1 kommentar:

teresa sa...

Roligt att läsa!
Och vad fina dina sockor längre ner på bloggen blev.
Jag längtar liksom du efter sommarväder o värme igen.